Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Saturday, July 22, 2006

Kesas hiway- where 120km/h is not fast enough...

I have been frequenting this particular highway for about a month now. As the title suggested, I have always felt like I was on a racing circuit everytime I was driving on the highway. No doubt the highway is quite straight and the corners pun cun-cun belaka...Smooth ride la kiranya...It is especially dangerous (at least to the heart) seeing the F1 drivers wanna-be zooming past you, or at least 'cucuk' you so that you give way or drive faster. Memang adrenaline pumper lah...hehe... Well, it used to be Hubby's favourite pastime- illegal racing with his mates on weekend nights there... Time muda-muda dulu la konon test power..Ches...

I'm blogging in the comfort of my home now...Streamyx has been up and running. Speed quite good. We took the 1MB up package. Tengokla sebulan dua ni...Kalau speed hampeh, we'll downgrade lah. Now bolehla jadik cyber chic..hehe..

Take a read at this from Harian Metro (Rabu, 19 Julai 2006)

PUTRAJAYA: Keputusan peperiksaan Pegawai Tadbir dan Diplomatik (PTD) gred M41 yang dikendalikan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) sudah dikeluarkan dan calon boleh menyemak keputusan peperiksaan menerusi laman web www.spa.gov.my atau talian TeleSPA 600-83-7979 atau menghantar SMS ke 39111.

Seramai 34,792 calon dipanggil menduduki peperiksaan dan daripada jumlah itu seramai 2,933 calon lulus.

Calon yang lulus akan dipanggil menjalani latihan Pusat Penilaian PTD (PAC) selama tiga hari di pusat latihan Institut Tadbiran Awam (Intan) iaitu di Intura, Intim, Ikwas, Intengah, Intan di Sabah dan Sarawak.

Calon yang berjaya akan dimaklumkan tempat menjalani latihan mereka dalam masa terdekat menerusi laman web SPA atau menghubungi talian 03-88856327. Hanya calon yang lulus PAC akan dipanggil temuduga selain dinilai menerusi aspek perilaku, penampilan, keyakinan dan ketahanan diri.

Sementara itu, SPA akan melantik 600 calon ke jawatan PTD gred M41 daripada jumlah calon yang berjaya menjalani sesi latihan itu dan selepas ditemuduga. Ini adalah fasa skedua SPA melaksanakan proses pelantikan untuk jawatan PTD pada tahun ini selepas 403 calon dilantik pada Jun lalu.


Am proud to announce that I am one of the 2,933 who passed the first stage....Yay!!! Still waiting for official letter from SPA on where I would be attending the 3-day training. Well, many people said that it would be difficult to become a PTD if you don't have them 'inside people' Tak taulah betul ke tidak... But, I'll just try my luck lah. Kalau ada rezeki untuk Baby Daniel, I would become a PTD!!! heheh..Rasa macam reality TV la pulak....I have passed the first elimination... In the end, only 600 out of this 2933 candidates would survive...Sure hope I am one of them...Pray for me ok?

Baby Daniel is sleping now, in the confinement of a newly purchased mosquito net...Banyak nyamuk lah sekarang ni... He got bitten bad yesterday...Muka merah-merah kena gigit nyamuk. I hate mosquitoes... Lost my dear brother because of them...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home